lördag 12 september 2009

Stolt storasyster

Idag har vi varit på kalas, min yngsta syster fyllde 20 år:) Min illa lilla syster....tiden går fort. Jag vartio år när hon föddes ock tyckte det var så roligt med ännu en syster. Nu har vi ätit god mat, mosat i mig mums fika och nu sitter jag som en uppsvälld ballong och inväntar kraft att lyfta mig och åka hemåt.

Helgen blir lugn med T och barnen. Lite fix i nya hemmet och barnen lär leka med vänner. Känns så bra att de anpassat sig så bra till nya hemmet.

Är lite upprörd nu, fick ett mail som gjorde mig arg. Vissa åklagare och kriminalvårdare har fasen fel yrke. Hur kan de behandla en oskyldig tjej som varit utsatt för både det ena och andra som en brottsling. Hon får inte rättvis behandling. Jag ska göra allt för att hjälpa henne. Kan inte de se vad de gör? De skälper istället för att hjälpa....blir arg och ännu mer beslutsam.

Nu väntar lördagsmys och lugn....måste koppla bort stress och ta nya tag mot en ny vecka. Har mycket på gång för nästa vecka. Lokalen står först på listan, samt andra kontakter. Är glad över en nygammal bekantskap. Har bara träffat denna kvinna två gånger men vilken tjej. Hon är stark, målmedveten, driven och så go och omtänksam. Anna heter hon. Tack för samtalet i veckan. Du sa de rätta sakerna och gjorde mig stark och gav mig nya krafter. Vi kommer ha mer kontakt framöver och det ser jag fram emot.

Lillsys, love u! Ha nu en härlig kväll med tjejgänget.

Kram på er alla

1 kommentar:

lillsys karin sa...

tack :) nu kan jag kommentera eftersom någon har lagt beslag det senaste dagarna på min dator. hehe, nerå :)hade en för jäkla kul kväll! nu ska jag sova efter en lång dag, men har varit så himla kul med barnen. vi hörs sys :) puss

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se