torsdag 8 april 2010

En dikt

Kom och tänka på en dikt jag hade, började rota i mina kaoslådor.....hittade den bland tings och hovrättsdomarna. Är på över hundra sidor, en stor bibba. Den stör inte, men den ligger där som en påminnelse. Vissa grejer är bra för mig att läsa, när de tror mig, när han blir fälld mm. Men det finns också sånt som gör mig arg, när ett nej inte betrakas som ett nej, att de inte förstår de psykiska hotens betydelse och när de frågor om mina tidigare sexpartners och klädsel....blah.
Det var dock hans försvarsadvokat eller han själv som tog upp detta för att smutskasta mig, inte nämndemännen eller domaren, bra där!

Här får ni i alla fall en dikt värd att tänka på:

Dagen i dag är en märklig dag
Den är din
Gårdagen föll ur dina händer
Den kan inte få mer innehåll än du givit den
Morgondagen vet du inget om
Men dagen i dag den har du
Använd dig av den
I dag kan du glädja någon
I dag kan du hjälpa en annan
Dagen i dag är en märklig dag

Den är din

När jag läser denna tänker jag på att försonas med det som varit, det går inte ändra på det utan det du kan göra nu är att leva nu. Försöka se framåt....trots svårigheter. För det är vi alla värda!

Nu ska jag göra klart en ansökan för Novahuset.

Kram på er

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se