tisdag 9 februari 2010

Bra initiativ

Samtidigt som jag läser tidningar med fler våldtäkter i får jag mail från många som inte får hjälp. De blir omkringslussade eller kommer till någon som inte "kan" detta med övergrepp. Vissa blir lämnade för vinden....som de ej räknas.....som de ej finns.
Jag blir frustrerad. Så här får det inte gå till. Önskar fler såg det och kämpade. Jag fortsätter med mina fina kollegor:)

Nu gör dock polisen i östergötland något. De ska jaga mer intensivt efter pedofiler på nätet. Pengarna tas ur rikspolisstyrelsens särskilda medel för att bekämpa en del av människohandel och prostition för sexuella ändamål.
Tycker det är bra och behövs verkligen. Brottsförebyggande rådet har i en undersökning visat att 40% av alla flickor i årskurs nio har blivit tillfrågade om sexuella tjänster eller fått förslag från okända vuxna på nätet.
Målet är att höja kompetensen och förbättra tekniken.
Hoppas det går bra nu, bra initiativ.
Jag hoppas Novahuset kan hjälpa dem när de behöver. Att samverka med polisen är bra för alla parter.

Kram

3 kommentarer:

att flyga utan vingar sa...

Er kamp är fantastisk, ni ger hopp för oss alla!!
kramar

Anonym sa...

Hoppas det är bra poliser bara så det blir vettigt å riktigt! Hoppas!!!

Paulina sa...

Det hoppas jag med och att de tar hjälp av fler som tycker detta är viktigt och som har kunskap.
Kram

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se