torsdag 4 februari 2010

Att vara en av dem


Det finns ett slut på allt, det finns så mycket att upptäcka, ge er den chansen! Det är ni värda.
Att tillhöra en grupp kan ibland få oss att känna oss mindre lustiga och mindre skuld och skamfyllda. Man blir mer förstådd och mer viktig.
Att ingå i denna grupp kan ibland vara vår räddning.
Jag gick i en grupp på team för våldtagna, åh tjejer vad ni har betytt och betyder mycket för mig. De är som en familj, vi hörs och ses inte alltför ofta men jag vet att de ALLTID finns där. Och det är många gånger till dem jag vänder mig när det blir tungt. De förstår på ett annat sätt, de frågar och undrar inte. De bara finns där....
Det är underbart att tillhöra en grupp. Som de utsattas grupp. Det låter dumt kanske men det är skönt att veta att det finns fler därute, att vi delar något ingen annan förstår. Jag önskar ingen detta men jag känner mig på något sätt fri, som jag får existera, när jag vet att vi är fler. Fler med känslor och minnen. Fler som behöver stöttning, fler som måste hitta kraften inom sig att kämpa för sitt liv.
Jag tror vi kan stötta varandra i mörkret, vandra på den vägen tillsammans, mot ljuset och livet. Mot kärlek och framtid.

Vi kan finnas för varandra när vi är på väg ner mot botten, vi kan säga sakerna till varandra som vi vet betyder så mycket. Vi kan få varandra att börja om, se möjligheterna.....vi kan....om vi bara själva vill....och vågar.


Tillsammans kan vi det mesta.

Ingen ska någonsin behöva vara ensam, ni är alla värdefulla! Ni klarar allt det ni vill, trots att det blir svårt. Men låt inte "dem" vinna, låt "dem" inte ta era drömmar. Ni är värdefulla!

Ps. Tack min fina grupp, ni hjälper mig dagligen bara av att finnas. Ds....
Kram P

2 kommentarer:

att flyga utan vingar sa...

Det är så sant.
Jag har inte träffat andra i min situation men bara att läsa om en annan kvinnas kamp är otroligt befriande.
Det är ingen som förstår de på det sätt som en som varit utsatt.
Tack för att du har denna blogg, den ger styrka.
kram

Paulina sa...

Ja att träffa andra med liknande erfarenheter kan rädda en ur mycket gropar man möter under vägen. Ta hand om dig, tack för det fina du skriver till mig. Känns bra att min blogg kan ge din styrka. Du är aldrig ensam..
Kram

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se