måndag 27 september 2010

Ny vecka med ny kraft

Måndag igen men är otroligt laddad. Helgens utbildning gav mig åter kraft och vilja. Man blir inspirerad och det känns underbart. Man får ny information, nya ideer, träffar nya människor och tänker mycket på vad just jag (vi på Novahuset) kan göra.
Fokus denna helg var unga HBT och deras utsatthet. Detta är viktiga frågor och något som är viktigt att ta upp på skolor mm. Många gånger pratar man utifrån att alla är hetrosexuella. Vilken gör att några människor får inte synas, de får inte den plats de förtjänar.

Det är viktigt att inkludera alla oavsett kön, sexuell läggning eller var ifrån man kommer. Det kommer vi ta med till de skolor vi besöker. Vi måste inkludera alla. Vi vet också att fler hbt personer säljer sex o även utsetts för övergrepp. Hur kan vi då inte prata om denna grupp?

Som sagt en lärorik helg. Samtidigt var det trevligt att träffa alla människor, äta gott o mysa själv på hotellrummet. Det var inte någon liten tjeja som kom upp på natten o sedan låg o krångla bredvid mig i sängen. Man behöver vara själv ibland.....men inte länge. Saknar de små trollen så när jag är borta:).
Men självklart hade de haft sååå mysigt med deras pappa, gjort trolldeg, varit i simhallen och på en 4h gård och bakat bullar. Det doftade underbart när jag kom hem så tryckte ner två bullar trots att jag var så mätt efter helgen:)

Nu blir det tidningsintervju, ta hand om er fina

Kram P

3 kommentarer:

A. Johansson sa...

Oj låter som om både du och dina barn med fader haft en underbar helg, blir ärlig lite avundsjuk... Önskar mina barn hade en sådan fader, nu har de en fader som inte gör någonting med barnen, jag ligger ju på sjukhus som du säkert vet, han är hemma med barnen men han hittar inte på någonting med barnen, han går inte ut med barnen, inte en enda dag! Stackars barn, de får inte måla eller busa med trolldeg eller någonting, det mesta han gör är att sitta framför datorn och spelar medan barnen mesta dels hänger framför tv:n för att deras rum är som ett bombnedslag så hur ska de hitta några leksaker?
Usch, usch säger jag bara nu, nu gråter jag också!!
Tack för din blogg
Kram

Thomas sa...

Hej Paulina!

Tack för ett trevligt och väldigt berörande möte.
Du gör ett jätteviktigt jobb!

/Thomas Extra Östergötland

Paulina sa...

Tack själv Thomas, för att du/ni tog upp detta i er tidning. Det är en stor o viktig fråga.
Jag är säker på att du gör ett jätte bra o viktigt jobb när du föreläser med, lycka tilli fortsättningen!

A, tänker på dig o hoppas du snart är hemma med dina barn o du får de efterlängtade kramarna. Du förtjänar verkligen det bästa, hoppas i framtiden att det blir som du önskar.
Kram

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se