söndag 15 augusti 2010

Viktiga stunder....

Nu var det några dagar sedan, det har varit fullt upp med ansökningar, möten och planering för Novahusets höst. Spännande, tufft men roligt och nödvändigt. Ni vet att jag kämpar vidare och inte ger mig:)

Igår hade jag (vi) en underbar dag, först badade vi hela familjen och min syster med kille. Sedan blev det barnfestival med ponnyridning, hundagility, kaninutställning, barnteater, klättervägg mm. "E" njöt av att sitta på hästryggen igen.
Vi gick hem för att äta lite gott, sedan gick vi tillbaka för sånguppträdande, eldshow och fyrverkerier. Sedan blev klockan mycket för två trötta barn. Vi vände hemåt och lämnade många där som skulle se utomhusbio i värmen. "E" ville självklart ringa mormor och morfar för att meddela att hon var uppe lika sent som vuxna:).

Tack syster för en underbar dag och kväll:) A och E, ni är fantastiska och ger alltid er mor ett varmt hjärta.

Ibland kan man bli tårögd för "mindre", att vara nära mina barn, min familj och syster. Att lyssna på sång som gav gåshud, texter som bet sig fast.....
De som arrangerade allt hade satt upp facklor längst vattnet och kvällen var ljuvligt varm. UNDERBART! Då känner jag att jag lever och verkligen vill göra allt för att leva som jag vill de år man har. Man vet aldrig när det upphör.

Idag är det en vanlig söndag med mys och fix hemma, barnen har "beställt" spagetti och köttfärssås så snart blir det mat. Kanske en mysigt kvällsdopp innan mannen i morgon åker till jobb och veckan börjar på nytt med att va åtskida som en hel familj, skola, dagis och Novahus jobb. Det är mycket med det nu men ack så viktigt och roligt (förstå mig rätt). Det är dags för en skolkampanj nu.
Jag vill säga till er alla som hör av sig till oss, via mail eller msn, jag är stolt över er. Det är ofta ett svårt och jobbigt steg, men ni har gjort det och vi finns där.
Ni är alla värdefulla, ikväll jour igen....

Kram Paulina

2 kommentarer:

att flyga utan vingar sa...

Massa kramar till fina dig

Therese sa...

Vilken mysig dag ni verkar haft! =)
Kram
Therese

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se