tisdag 10 augusti 2010

Drömmar som biter sig in.....


Jag vaknade av att allt det jag nyss, i drömmen, gått igenom var verkligt och "här". Visste knappt om det var en dröm eller på riktigt. Många drömmar är så. Hjärtat i halsgropen....dunkande. Rädslan nära och känslan från då är närvarande. Drömmen biter sig in, borrar sig fast och etsar sig kvar.
Inatt handlade det om fruktansvärt kränkande och förnedrande saker han och andra tvingat mig till. Det lustiga var att det var komiskt i drömmen, som ett "skämt". Kan vara så att det var skammen o skulden jag då kände som visade sig på detta sätt. Eller var det han som skrattade mig i ansiktet, att det jag var med om var "roligt" för honom och jag inte skulle bli trodd.
För mig var det aldrig ett skämt. Det var inte en mardröm.....det var verklighet.
Jag kan rysa...när jag tänker på då....kan rysa när jag tänker på drömmen. Urin, avföring, spott, slag, sex i alla former och i detta grepp.

En del av drömmen var sådan....en mörk tunnel av minnen, dock komiskt....(sjukt).

I den andra delen var jag i fängelset hos honom....min dotter var med mig....han sa det han brukade, han tittade på mig så som han brukade. Jag föll. Inte för honom utan för sättet. Ni som varit kära i den ni hatar vet vad jag menar. Hat o kärlek på samma gång. Det är en lustig känsla, svår och förklara för hur kan man känna så?!
Han använda sitt allt, och jag föll in i greppet, in i hjärntvätten och in i beroendet. Det var hemskt att vakna till, att vara där igen.
Att min dotter blev indragen i drömmen vill jag helst av allt glömma, hon trodde honom med....han skulle greppa taget,ljuga och hon skulle bli sviken. Som så många av oss blivit.

Fy och fä...tur var det bara drömmar men det är kusligt hur verkligt det kan kännas och vilka känslor som blossar upp inom en. Det blir återigen en påminnelse om de förflutna, som en ond cirkel som bara kommer tillbaka...

Fokus positivt och framtid. Fokus mig, fokus mina barn.
Härmed lämnar jag dig ännu en gång i sticket, går ifrån greppet. För det gör jag i detta nuvarande NU, jag lyckas med det. För jag måste, jag vill och jag kan!

Kram på er

3 kommentarer:

att flyga utan vingar sa...

Dessa drömmar, fy va tungt det är och de sätter verkligen sina spår..
Jag känner igen mig i det senare med att vara kär i någon man hatar, har varit där och det är som du säger jätte svårt att förklara.
Du är så stark, så underbar och värdefull..
Jag tänker på dig!!
Många kramar

Anonym sa...

Känner så väl igen dessa drömmar. dessa hemska drömmar som uppspelar sig här och nu, det hände mig flera gånger på sjukhuset. Jag blir rädd och mindre för varje gång det hänt.

Kramar

Anonym sa...

Känner så väl igen dessa drömmar. dessa hemska drömmar som uppspelar sig här och nu, det hände mig flera gånger på sjukhuset. Jag blir rädd och mindre för varje gång det hänt.

Kramar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se