måndag 3 maj 2010

Länge sen....

Det var många dagar sedan jag skrev, kan säga att det har varit fullt upp. I helgen var svärmor med man här och vi firade valborg, underbart skönt väder, mycket folk vid brasan och barnen var så glada. Blev en brasa i vattnet, fint....
Sen på lördagsmorgonen smög jag iväg tidigt för att åka på möhippa. Så det blev kidnappning, ett lite annorlunda aerobics pass (skitkul även om jag såg rolig ut), sen lunch, bubbelbad och champagne och massage för den blivande bruden. Sedan väntade middag på kvällen. Var en lyckad och mysig dag och kväll med trevliga tjejer.
Tyvärr mådde jag inte så bra men härdade ut till senare på kvällen. Något e lite tokigt, så yr....
Så idag är det jobb hemma, förbereder två föreläsningar och en utbidning i veckan. Så fullt upp ändå:)

Nu börjar msn-jouren på Novahuset sätta lite fart med, är roligt. Och behövligt. Nu jobbar vi även med ett nytt projekt som blir till hösten. Hoppas vi får stöd att genomföra det bara.

Har tänkt mycket på de lögner man befunnt sig i/runt och som nu ibland får en att rygga tillbaka och misstro andra. Jag försöker dock att inte lägga det han gjorde på andra, men tilliten har ju fått sig en törn vilket många gånger visar sig. Att vissa människor är så bra på att ljuga att man kan gå på vad som mer eller mindre. Det är skrämmande. Mytomaner!
Jag vill numera ha kontroll. Även om jag vet att man inte kan kontrollera allt så ligger oron o gnager när jag inte riktigt vet olika saker, när jag släpper garden lite....
Han har ljugit för många genom åren, vissa vet nog ej om det än. Att man kan bli så "hjärntvättat", som hjärnan blåstes ur och han tog över. Antar att det är ett sätt som är vanligt. Det stöter man många gånger på i arbetet, tjejer som blivit lurade på det mesta, dessa lögner, dessa dubbelspel.
När jag träffade "HAN" var han förlovad och sambo (visade det sig långt senare), hittade en ring i hans innerficka....Många gånger satt jag i bilen när han gick upp till lägenheten där hon var (visste jag ju ej då), var hemma och sov där med hans barn, i deras lägenhet. Barnen måste undrat. Han firade jul med mig o min familj, helt skruvat. Han tog till och med hem en man dit som han sålde mig till....till hemmet.
Han hittade alltid svar på allt, tjejerna var ju helt knäppa, de höll på att separera, han utnyttjade någon med pengar.....ja mycket hade han oss alla till. Mycket tankar i en liten hjärna.....kan man tycka. Tror inte ens jag vet hälften, det var nog många tjejer/kvinnor involverade i hans liv under alla dessa år. Har ju fått veta en del nu i efterhand. Vilket spel.

Efter övergreppen var det mest spel, på hot,rädsla, kontroll, kärlek, lögner och manipulation. Visste knappt vad jag visste/trodde eller antog. Allt var rörigt....tror huvudet mitt var i kris också.
Nu är jag alltid rädd för lögner, att bli sviken, baktalad.....att människor vet saker jag inte vet. Är rädd om mitt hjärta, mitt huvud, min själ som jag lyckats bygga upp igen. Mina barn är insläppta men svårt att släppa in fler helt. Det sker bitvis, river en mur i taget....ett steg sen vidare mot nästa. Jag antar att man måste våga för att vinna. Flertalet människor är vänliga, de vill en väl. Men det svider och bli sviken. Särskilt så grovt.....

Nu sol och promenad, hitta lugnet och förhoppningsvis komma bort från yrsel o må dåligt känslorna.

Kram P

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se