tisdag 11 maj 2010

Att välja rätt

Har man valt rätt? Vad är rätt? Huvudvärk och mycket tankar ikväll. Gömma sig? Chansa ? Med den viktigaste insatsen. Varför får vi inte stöd, skydd och hjälp men de får det. Man skyddar de dömda. Skyddar man oss? Gå under jorden, sätta sin dröm, sitt liv sist. Varför ska vi vara de som flyr?
Var i Linköping idag, där jag föddes och delvis växte upp. Home! Känns alltid bra även om de ej blir ofta. Var utbildning med Novahuset och en polis föreläste. Satte igång många tankar.
En lång suck är allt jag orkar skriva, finns egentligen mycket mer att få ner. Så mycket viktigt som far i huvudet, som inte får grepp, som inte hittar någon lösning på något som aldrig tar slut. Det finns ingen lösning. Ångra, ångrar inte.....till vilken nytta?
Men att gömma sig, att inte hjälpa andra. Det har aldrig varit min melodi. Om alla stack huvudet i sanden och tänkte bara på sig själva vart finns då dem som behövs, som kämpar? Jag vet att det finns bra människor som jobbar med detta och ej varit utsatta men just det jag vill visa, att man inte ska skämmas, man kan se ut som vem som, man kan förverkliga sin dröm och det måste bli många ändringar för de utsatta. Vem är villig att kämpa för de tysta, de med munkavel?
Hemma sent, direkt till sängen och sova sen. Hoppas på en fin dröm, behöver lugn just nu.

Kram P

2 kommentarer:

mig sa...

"Hoppas på en fin dröm, behöver lugn just nu" - Jag hoppas att din natt, och dröm blev bra! :)

Har själv haft en jobbig period med en massa dåliga drömmar. Så jag tar med mig din mening, lånar den. Det hade varit skönt. Jag behöver lugn just nu, och jag hoppas på många fina drömmar.

Kram

Unknown sa...

Fortsätt.

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se