lördag 29 maj 2010

Att finnas på nätet, foto o film....

Det kan få en att balla ur totalt, att krampa, att få ångestattack....panik! Jag vet, har fått det många gånger. Vetskapen om att man finns kvar, det går ej radera eller deleta. Det lever kvar, för alltid.
Tankarna kan börja rusa när sanningen och verkligheten lyser stark för mig. Det äcklar mig. Att finnas där synlig för några jag ej valt själv, att någon kan se övergreppen, vissa kanske ser de med ögon av lust, andra äckel.
Det är blottande.....
De är inte något man kan ta lätt på för det rör upp så mycket, det lever med mig ännu idag trots att det var år sedan det hände. Just pga att det till viss del är dokumenterat och öppet för fler, även just nu. Att ta del av något som någon innan bestämt....om mig. Usch!
Men vad kan jag göra?
Kan inte stoppa det, kan inte få det att försvinna. Kan acceptera och försöka se framåt. Kan inte fastna i saker som får mig at se svart, som får mig att tappa energi och fokus på något viktigare....mig, att skämmas och att hitta lösningar när den inte finns. Men ibland borrar det igenom mig, allt det han gjort mot mig och andra. Det gör ont ibland ännu....men det är ok för de bra dagarna är fler.
Det människor gör mot varandra idag, som jag får vetskap om från jobbet. Det är skrämmande men inte förvånande...
Det finns många som kränks genom datorn, via foto och filmer och i verkliga livet. Det finns de som i detta nu gråter över att finnas i någons "ägo". Det gör mig ännu mer beslutsam över att finnas där, lyfta problemet och kämpa.
Det finns alltför många unga (även äldre) människor som lider för att de blir illa behandlade, kränkta.

Jag tar med mig det hoppfulla inlägget från i förrgår, tar en "nypa" sol för ny energi och satsar mot en ny vecka (snart) och nya möjligheter.
Glömmer för en stund filmen (filmerna) med mig, glömmer gang bang biljetten som de som köpte filmen skulle få. Med mig, en tjej som ej ens visste att detta "ebjudande" fanns, inte heller filmens existens på nätet.
Man kan inte mer än undra hur det kommer sig att vissa vill förnedrar och trycka ner andra människor.
Om man bara förstod.....

Ha nu en mysig kväll, mys ihop er i soffan och njut av någon film eller melodifestivalen och ät ert lördasgodis:) Det ska jag.
Tänk på att just DU är unik och värdefull! Vad än andra gör/har gjort mot dig är du viktig och inget är ditt fel. Ingen har någonsin rätt att behandla dig dåligt!

Kram Paulina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Paulina!!! DU är fantastisk! stark , vacker och duktig!!!!
Tänk om ja kunde hjälpa dej, ge dej styrka!
Jag har gått en tuff väg men har fått hjälp... rakt in i hjärtat och själen!
KRAM du fina

Paulina sa...

Tack fina, det värmer! Alla ni runt mig ger mig styrka....och jag ser inte att något är omöjligt idag. Hoppet släpper mig aldrig mer...

Kram

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se