torsdag 6 maj 2010

Idag är jag stark, stolt över mig själv och älskar den jag ser i spegeln

Det tog tid att komma hit men idag kan jag vara den som säger att jag kom stark ur allting. Jag är värdefull och jag kan prioritera bättre i livet.
Självklart var inte allt som hände värt denna insikt men när det väl hänt måste man ju göra något bra av det. Vända det.
Jag kan vara nöjd med mig själv, se mig med fel och brister. Duga som jag är. Känna att varje kamp har gjort mig starkare på olika plan.

Jag föreläste i tisdags och onsdags, det kändes jätte bra. De verkade nöjda och jag växte även denna gång. Gjorde något som kändes svårt och lite nervöst men sedan efter var det skönt. Jag vet att det jag gör betyder något....och kommer fortsätta.

Fick en kommentar som det ej går att lägga upp för tillfället (blev något lustigt). Som svar på tal säger jag bara:
Till de som inte verkar förstå eller har läst allt jag skrivit så tar jag avstånd från allt våld, både de kvinnor och män utsätter någon för. Jag vet att alla kan drabbas, stor som liten, kille som tjej. Inget är ok och alla är lika värda. Har aldrig ens kommit i närheten av något annat i mina ord.
Men det jag har varit med om hjälper mig idag....även andra. Därför har jag valt att skriva om det. Jag kan inte skriva om hur det känns för en 17 årig kille som utsatts för våld, övergrepp för jag är ändå kvinna. Det jag skriver om är mina erfarenheter, mina känslor och mina tankar. Den enda jag kan förstå helt fult ut är mig själv, knappt det ibland.
Om man läst min blogg vet man att jag hyllar de fina män i Sverige (i världen). De finns många där ute, de knäppa finns med men i mindre skala. Och hemsk människor finns ju tyvärr överallt, i vilket kön man än pratar om, vilket land man än nämner. Eller hur? Jag har idag en man som finns för mig, underbara killvänner (varav en var han som räddade mig ur helvetet), en fin pappa och många manliga förebilder. Har många gånger har jag nämnt polismannen, åklagaren och målsägarbiträdet som stöttat mig som de underbara män de var? Så jag tycker inte jag är någon manshatare, tvärtom. Vad vore livet utan dem? Ibland läser man och ser man det man vill se....
Min blogg är mer ett utlopp för min historia och det jag upplevt. Som just tjej.

TIPS: Ikväll på svt1, debatt, kl 21:30 särskoleeleven Anna 14 år såldes till över 100 män, ingen har åtalats. Vissa övergrepp skedde i socialtjänstens hus, hur är det möjligt?

Låt oss älska oss själva precis som vi är, vi är unika och värdefulla.

Kram på er

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se