måndag 4 oktober 2010

Stolt

Det är lustigt, ibland känns det som det var för tusen år sedan det hände, just nu som igår. Jag pratade nyss med mitt målsägarbiträde, en underbar man som betydde otroligt mycket för migunder förhandlingarna. Han och Göran (polis) var någo jag behövde, som stöd för att orka och tro på mig själv. Ni är ovärderliga!
Nyss pratade vi om allt igen, om nämndemannen som frågasatte allt, om Jims kontroll behov och all manipulation. Det kändes bra att höra honom efter ett bra tag, det var som vi hördes igår. Han har alltid förstått mig (och andra i samma situation), det är en otroligt skön känsla mitt i allt kaos. De förklaringar man kom med lät inte lustiga i hans öron.
Jag kan inte med ord beskriva hur de hjälpt mig, de räddade mig och fick mig att rädda mig själv.
Så visst kom många känslor och tankar nu, om då....men mest var det roligt att höra hans röst. Han lät glad och han kör på med sitt viktiga jobb, det glädjer mig.

Har idag varit och fixat i nya lokalen. Nu när man är avlönad så krävs ett kontor med samtalsrum, det blir så mysigt. Jag har hammrat, spikat och borrat. Det var bord, fåtöljer, hyllor mm. Det känns så underbart! Att kunna göra ännu mera nu, kämpar vidare.

Jag är stolt idag, att jag lyckats vända allt det hemska. Man är ofta inte bra på att ge sig själv beröm och det har jag varit extra dålig på efter det som hände. Men idag är jag stolt och glad över mycket. Vad jag har kämpat.....jobbat heltid två år enbart med detta, blivit försörjd av min man. Nu kan jag äntligen ge tillbaka till honom och göra mer för er därute. Sååååå glad:)

Kram på er fina värdefulla människor

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se