onsdag 27 oktober 2010

Cosmopolitan

Nu är jag med i månadens cosmopolitan. Fina Caroline Engvall har skrivit en bra artikel om mig o min historia.
Känns viktigt att visa att det kan hända vem som helst, att varken förövare eller "offer" ser ut eller är/måste vara på ett visst sätt. Jag är ju trots allt en väldigt vanlig tjej, med drömmar som alla andra och med en fin familj, uppväxt och vänner.
Många ser inte mig som ett typiskt "fall" pga att jag är stark, självsäker och har haft ett bra kontaktnät runt mig. Men träffar man någon som jag gjorde kan även den starkaste falla i klorna.
Tycker ckså det är vikigt att förmedla att det finns hopp, att jag inte längre känner skuld och skam samt att visa för fler att novahuset finns.

Igår föreläste jag och Carolina för två klasser. Man märker hur de spetsar öronen och tar åt sig när en verklig historia kommer nära dem. Även den bråkigaste sitter stilla och lyssnar...och frågar nyfiket efteråt.
Jag är säker på att även de som sitter tysta och inte frågar tänker en del. Och meningen är att väcka tankar men även förståelse.
Det känns alltid jätte bra efter föreläsningar, känns som jag gjort något bra under dagen:)
Nu Novajobb och kämpa vidare...

Kram på er

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Läste din artikel i Cosmo. Jag är 23 år & har själv blivit utsatt för sexuella övergrepp när jag var 14 år. Jag tycker det är så starkt och fint gjort av dig att berätta om din erfarenhet i detta samt dela med dig. Det känns enormt bra att få stöd från andra trots att man inte alltid känner personen. Det du gör är super. Tummen upp för det. Sköt om dig. Hälsningar Lina (linalicious__@hotmail.com)

Paulina sa...

Hej Lina
Tack så mycket, betyder mycket.
Hoppas du fått hjälp med det som hänt dig och att du idag mår bättre.
Det är du värd.
Kram Paulina

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se