onsdag 16 februari 2011

Många bollar i luften....

Händer mycket som vanligt....barn och jobb:) Vi har njutit avridning i skogen i solen, underbart!
Här är min duktiga dotter och bosse:)



Det händer som sagt mycket och går framåt. Har haft möte med childhood och andra viktiga kontakter som jag senare kommer skriva om när mer är bestämt. Sedan har det varit flera konferanser och nu senast i fredags hade kommunal ett jätte bra och viktigt seminarium om våld i nära relationer. Den finns att se här.

Det var otroligt bra föreläsare som berörde otroligt mycket. Aftonbladets Kerstin Weigl och Kristina Edblom visade ett bildspel om de som dödats under 2000 talet. (i någon form av relation).
Seminariumet inleddes med meningar och musik som fick mig att få tårar i ögonen, detta följde även senare. En stor klump fylldes i bröstet. Vilken skit som finns! Så onödigt! Jag har varit där och jag möter det dagligen men man får sig alltid en tankeställare.
Jag är stolt att jag (Novahuset) fick medverka och att kommunal anordnade detta seminarium.
Nyamko Sabuni var där med, var roligt att se henne igen. Vi skulle ta en fika framöver, finns mycket att diskutera!

Idag blir det samtal med en mycket modig tjej som ska anmäla. Jag önskar henne all lycka! Så stark!

Nu ska jag först brottas med Skatteverket. Så struligt när man har skydd, dock är jag tacksam för det.
Ta hand om er hoppas ni har får en fin dag.

Kram P

4 kommentarer:

Mia sa...

Hej Paulina! Undrar om du läst mitt mail? Hoppas samtalet med den tjej som ska anmäla gick bra. Det är verkligen modigt med stort M.Undrar om du har möjlighet att klämma in en intervju imorgon eller under helgen ( tar kanske en timme eller två) står mer i mailen :)
Hälsningar Mia B

Paulina sa...

Hej Mia
Jag har mailat dig, hppas det kommit fram:)
Trevlig solig helg
KRAM

Anonym sa...

tack , vi kommer klara detta nu!<3.

/ J

Paulina sa...

J det kommer vi göra. Du är värdefull och värd det bästa, finns här hela vägen.
Det kommer inte alltid kännas såhär.
Jag vet att du klarar detta!

Styrkekramar P

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se