lördag 18 december 2010

Viktigt, musikhjälpen!

Just nu pågår det ett oerhört viktigt samarbete mellan sveriges radio och svt,musikhjälpen. De samlar just nu innan jul in pengar för att hjälpa barn som utsatts för människohandel.
Man kan skicka ett sms, ge gåvor mm. Små som stora gåvor mottages. Många bäckar små som det heter....

Visste du att lika många barn som det finns i Sverige köps och säljs just nu som handelsvaror runt om i världen.



Det smärtar i mitt hjärta både som tidigare utsatt men mest som mamma och medmänniska. Många kan slå detta ifrån sig, det händer inte här eller det händer inte mig. Jag kan inte det. Jag vet att det sker här i Sverige och även de utomlands är ju lika mycket värda.
Har kontakt med många som varit med om koppleri/människohandel/prostutition på något sätt här i Sverige, alla olika slags människor. Alla slags av sexuella övergrepp möter vi på Novahuset och det är ett stort och viktigt problem som borde röra alla.
Och man kan inte jämföra, många säger mitt är inte så farligt eller det finns de som har det värre....visst kanske men allt som sker mot någons vilja är ett fruktansvärt trauma och jag önskar fler gjorde något. Inte bara sucka och skakade på huvudet och säga, ja...det är för hemskt.
För vi alla kan göra något! Och alla behöver få stöd, vart man än bor eller kommer ifrån. Det är deras rättigheter. Tänk om det var ditt barn?
Tack musikhjälpen för detta initiativ!!!!

Ta ställning och gör något du med, här
Barn är INTE till salu

Jag är med via radio i morgon, berättar min histora och om Novahuset.

Och ni där ute, ni är viktiga och värdefulla. Jag ger aldrig upp att kämpa för er!

Kram Paulina

4 kommentarer:

Caroline Engvall sa...

Heja heja heja heja heja heja heja heja heja heja heja! Maila länken sen, så lägger jag upp den på min blogg. Och heja lite till.

A. Johansson sa...

Jag håller med dig, som alltid. Jag skulle aldrig bara kunna skaka av mig allt detta, varje dag lever jag med tanken på det och tanken på att det kan hända mina barn. Med tanken på det så ökar min vilja att göra någonting. Just nu har jag inte gjort någonting på länge, varken orken, energin eller tillfällen har givit mig, men dock så lever jag med det varje dag i tanken. Fortsätt kämpa! Du är så duktig!

Kramar

Anonym sa...

Hej Paulina!
Lyssnade på dig nyss i radion.
Starkt, stort och viktigt av dig att dela med dig av din historia.

Du gjorde det jättebra!
Hoppas att du får känna dig stark.

Kram från Tony i Skellefteå.

Tårar rinner nerför kinden ska du veta...

Paulina sa...

Tack allesammans, ni och era ord betyder mycket.
Tillsammans kämpar vi vidare.
En stor kram Paulina

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se