måndag 20 december 2010

Smärtan

Smärtan försvinner inte men nu går det att leva med den. Jag känner att jag klarar det. De vassaste kanterna att riva mig på är sedan länge borta, kvar är en klump utan kanter. Det känns att stöta emot den när den kommer till mig men jag övervinner den. Jag blöder inte längre, jag skriker inte längre. Det kommer alltid finnas en sorg inom mig men varje dag när jag arbetar med mig själv och med mitt arbete fylls jag av kraft. De tystas kraft, de vet inte alltid att de har den men jag känner den och till slut kommer den åtevända till dem som behöver den mest.


Ett steg åt gången...mot livet och lyckan. I slutet av tunneln finns ljuset, tappa inte hoppet!!!!

Länken till min radiointervju i musikhjälpen. Lyssna här

Tack Jason och tack hela redaktionen för stödet och era tankar. Efter intervjun vek jag mig dubbel i sängen och grät. Det var länge sen och det var skönt. Brukar vara en lättnad att gråta. Jag mindes, jag såg och jag kände. Hur det var dessa månader och dessa år. Vilken smärta, förnedring och vilka känslor.
Men det blev aldrig helt mörkt där i sängen. Jag visste att vi alla måste vara ledsna ibland, det ser jag som en styrka idag. Att jag tillåter mig det. Jag visste att om några minuter känns det bra, jag går ur min säng och går ut till vardagsrummet där de två vackraste sitter. Mina döttrar. De ger mig en kram och jag känner, jag klarar även detta denna gång. Jag vet det inom mig nu, att faller jag så kommer jag igen.
Han har ingen makt över mig längre. De må varit hemskt men jag har ett liv att leva och njuta av. Det är jag värd! Det är vi alla värda!

Gå in på Novahuset och stöd oss i vårt arbete, bli medlem här
Ni kan göra skillnad. Det lilla vi alla kan göra är otroligt stort i det hela.

Kram på er alla

2 kommentarer:

Zita sa...

Kom in på din blogg av en tillfällighet och har läst lite i den.
Jag måste säga att jag är imponerad av din styrka och vilja.
Du har verkligen lyckats med att vända det negativa till något positivt!
Lycka till på din väg genom li vet!
Styrkekramar
Zita

Paulina sa...

Tack för de värmande orden
Kram Paulina

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se