torsdag 9 december 2010

Människohandel vs människohandel

Då var det ett tag sedan igen då men tro ej att jag ligger på latsidan o sover för jag jobbar väldigt mycket:) Just nu går Novahuset före mitt skrivande, men glömmer er inte. Det är så viktigt att vi finns och att arbetet fortsätter och det går framåt ska ni veta. Känns jätte bra. Så därför har det vait fullt upp med föreläsningar, möten mm. Och det leder till att fler kan få hjälp och frågan lyfts, det är ju det jag önskat hela tiden.

Jag får också många mail från starka tjejer och killar i vårt land, så det är er och alla ni andra som lever i det tysta som jag kämpar för. Jag bär med er när jag är ute och ger inte någonsin upp. Ni är viktiga!

En sak jag tänkt mycket på den sista tiden. Har haft mycket kontakt med människor som jobbar med människohandel och prostitution på något sätt. Jag har föreläst med/för dem och diskuterat kring detta. Något jag sett är att en del smalar av detta och ser det enbart med deras glasögon. Som jag ser det är problemet mycket större. Det gäller inte bara barn, kvinnor o män från andra länder som kommer hit och utnyttjas. Det händer och gäller här i Sverige med, med våra ungdomar och vuxna.
För mig spelar det ingen roll varifrån man kommer, alla måste få hjälp. Men nu glömmer vi de unga som idag lever i detta i Sverige, de jag och även Caroline Engvall får mail av.

Träffade några bra och kloka människor när jag föreläste på Unifem sist, de såg dessa och hade inte bara ett enda spår. Vi måste se allt, annars missar vi många som söker eller försöker få hjälp.

Många tankar och planer far i huvudet nu och de tar jag med mig i mina möten med nya kontakter. Alltid finns det något att uträtta.

Sköt om er. Ska nu hämta barnen och busa lite i snön:)
Till er som mailar mig, tack för ert förtroende. Kolla även in vår msn jour där ni kan vara anonyma och vi har tystnadslöfte.

Kram Paulina

3 kommentarer:

Linda sa...

Shit Paulina, vad stolt jag blir. du är så duktig! flera som du behövs. Kram kram

Paulina sa...

Tack fina du kram

A. Johansson sa...

Jag håller med dig Paulina, vi måste verkligen se helheten. Det stärker mig att veta att du finns där ute och jobbar med det här. Jag hoppas jag en dag liksom du kan vara aktiv med att hjälpa andra!

Kramar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se