torsdag 7 april 2011

Styrkan

Solen bränner för första gången på länge. Jag sitter ute. Lugn och ro, i både kropp, huvud och själ. De sekunder eller minuter det varar suger jag åt mig. De behövs och jag njuter. Oron och obehaget kommer alltid leva med mig som en skugga men det hanteras annorlunda nu och de stunder de flyr från mig är jag fri. Vilken känsla!

Skickar er alla denna låt idag....med en undertext att tro på framtiden, livet och hoppet. Det kan bli så mycket bättre trots allt hemskt. Det går må bra igen, det går att leva. Det går att känna sig stark. Lyssna här

Styrka och vara stark är för många olika saker.....några rader från mig om att vara stark

Jag är stark
Inte för att jag kan eller klarar allt men för att jag försöker och ger mig själv en chans
Jag är stark
För att jag vågar vara och visa mig svag
Jag är stark

För att jag tror på mig själv, på livet och hoppet

Jag är stark
För jag vet att jag är unik, att jag är värdefull och betyder något
Jag är stark


Denna känsla är bra. Styrka för mig är att våga be om hjälp och tillåta andra att hjälpa en. Inte vara så envis att klara allt själv. För man behöver stödet, det vet jag innerst inne. Man måste få visa sig svag, ingen är stark jämntoch det tror jag inte på. Oxå att acceptera det tunga och att dippa ibland. Vem gör inte de?
Jag tycker det är en styrka att vända det hemska till något "bra". Bra kan de som hänt aldrig vara men att det blivit bättre än det värsta mörkaste. Att ge sig själv den kärleken att ta hand om sig, att få önska och förverkliga sina drömmar. Han/dem är inte värda tiden han redan fått av mig. Jag ger igen....jag lever! Mer får ni inte av mig!
Det är underbart att ha kommit dit där mina känslor, tankar är viktiga. Att jag har rätten att få yttra mig. För länge fick eller vågade jag inte det. Då levde jag inte....var som i en bubbla av hans vilja. Nu får jag tycka något även om andra inte tycker detsamma, får gilla saker ingen annan gör. Och framförallt välja vad jag vill och får göra. Det är frihet. För många väldigt naturligt men för mig en gåva...

Ni alla har styrkan inom er, jag lovar. Kämpa för den, den är ni värda!

Kram Paulina

2 kommentarer:

Therese sa...

Hittade din blogg idag! Fint skrivet och så sant. Jag är glad för din skull att du kommit så långt, både privat och yrkesmässigt. Fortsätt kämpa, du uträttar mycket viktiga saker för många människor! Kram

A. Johansson sa...

Mycket fint skrivet om styrkan.

Kram

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se