torsdag 14 april 2011

Fantastika ljud

Om jag sluter ögonen, slappnar av och lyssnar, hör jag fågelsång. Ett leende uppstår och en inre ro fylls.
Jag tänker på detta med ljud och vad man hör/väljer att höra.
Numera kan jag bli lugn av dessa ljud som fåglar, vind och allt som rör sig omkring en. Jag blir lugn av dofter och av det stillsamma. Jag låter inget hindra att lugnet infaller.

Förr hörde jag ingen sång, hörde inga vindar.....inte på detta sätt. Jag var för upptagen med att lyssna på annat. Någon som kom, någon som förföljde mig eller plötsligt dök upp. Jag hade antenner ute hela tiden och katastroftänket var som en aura runt mig.
Jag blev bra på att lyssna efter rätt saker, dofta mig till fara och känna i maggropen hur jag skulle vara. Att ständigt vara på min vakt, usch. Det var mycket som kunde få antennen att skjuta i höjden och varna, en liten doft, en liten känsla eller liten syn. Att allt detta kan sitta så starkt kvar. Att någon gör något liknande som någon annan, säger något eller bär någon doft som känns igen från tidigare övergrepp. Det gör det....verkligen

Så därför när jag många gånger idag kan sätta mig ute och verkligen ta in naturen blir det många gånger övermäktigt och jag blir ledsen. Som jag vaknat från döden eller hållts borta från världen (vilket jag har) och nu släppts fri. Då är livet fint, då har jag ro inom mig och då lever jag....

Nu ska jag sätta mig ute och lyssna och vara glad attvara i livet.

Ikväll kör Novahuset msnjour igen kl 19-21, (novahuset@hotmail.com) för alla som behöver någon att prata med. Om allt o inget. Vi har tystnadslöfte o du kan var anonym.

Kram ni värdefulla, ut o lyssna med er:)

Paulina

3 kommentarer:

A. Johansson sa...

Hej Paulina!

Jag känner så väl igen mig i det där med att känna igen oro, lyssna efter hot m.m. Det är bara det att jag får ingen hjälp med att bearbeta det, vet inte vad jag ska göra, den närmsta psykiatrin har nekat mig vård och jag behöver verkligen hjälp. Tänkte skriva till dig då jag vet att du haft det värre än mig så ifall du har några tips.

Kram

Paulina sa...

Vad fruktansvärt att du blivit nekad vård, så får det inte bara vara. Alla ska få vård vart de än bor!
Maila mig gärna så kan vi prata mer där.
Ta hand om dig
Kram

E sa...

Jag känner också igen mig. Hela tiden på sin vakt, mot allt och mot inget. Tack för att du skriver. Du är stark och stärker andra.

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se