onsdag 4 maj 2011

Det satte igång många tankar

Sitter med tankar och känslor jag inte kan sortera. Vi var på samtal igår, jag och min dotter. Hon går där för att "vädra" av sig av tankar och känslor hon egentligen inte vet att hon har. De lever i det undermedvetna...och kommer fram nattetid. Så i nio år har sömnen inte varit ett roligt ämne.
Vi pratade om vad hon visste om "han" och hans andra barn kom upp. Min dotter blev glad, en storasyster, storebror och en lillasyster extra. (dessa är de jag vet om).
Hon sken upp, hon hade syskon som var äldre. Som hon alltid önskat. Att se min älskade dotter så glad över detta blev för mig oerhört kluvet. Jag var glad för hennes skull, de är självklart fina ungdomar hon har till syskon men samtidigt för det oss närmare honom.
Känslorna blev svåra att hantera och jag tänker mycket på det.
Hon frågade om dem, jag svarade på det lilla jag kunde.
Hon behöll sin nyfikenhet, sitt leende....hon var stolt. En stolt lillasyster!
Nu vet hon deras namn, hon vet att de finns. Jag har tidigare nämnt dem men inget hon kommer ihåg.
Hon vill träffa dem och vi pratade om det. Hon blev ledsen över att kanske inte göra det. Jag är orolig....självklart skulle hon kunna få träffa dem om de ville....men kunde då han få reda på vart vi bor? Hur nära är de varann?

Idag berättade hon för sin fröken, sina bästa vänner....hon skröt om dem.

Här sitter jag med dubbla känslor....många tankar. Det virrar i hela huvudet.
Ska försöka slappna av, prata med henne om detta när hon vill och se hur framtiden blir. Just nu behöver jag lite vägledande....en kram. Känns tomt, är ensam just nu och barnen sover.
Ensamheten är inte skön alltid. Mannen är inte här nu, behöver honom...eller en nära vän.

Det var länge sen jag skrev här, ska bättra mig. Men vi utvecklar Novahuset och det har varit viktigast nu ett tag. Alla utsatta som vänder sig till oss.
Men vi ses snart, lovar!

Ta hand om er!
Kram Paulina

7 kommentarer:

Therese sa...

Jag känner med dig, även fast jag inte har gått igenom något liknande som dig. Du är stark, du kommer att ta bra beslut och klara detta också, precis som allt annat du företar dig. Tack för att du delar med dig, det är intressant och rörande att läsa din blogg - KRAM!

Louise sa...

Vilken tur att hon har dig. Jag blir alltid förvånad över hur mkt en del anstränger sig för sina barn! På ett positivt sätt, förstås!

Louise

Therese sa...

Tänker på er!
Kram
Therese

Paulina sa...

Tack allihopa <3

Jag kommer alltid kämpa för mina barn och er därute! Ni är viktigast för mig
Kram

Anonym sa...

Tänker på Dig och Dina barn. Oavsett beslutet Du tar så är det rätt just nu och barnen kommer att förstå när de blir äldre.
Du/Ni på Novahuset är ett stort stöd för de utsatta.

Varma kramar till Dig och Dina barn

/En mamma

Anonym sa...

Nu har jag hittat till din blogg! Du var på min skola, plusgymnasiet och föreläste för min klass. Jag måste bara säga att det var den allra bästa föreläsningen jag varit med om. Du var så otroligt duktig! Du visste verkligen vad du pratade om, tog med lagom mycket fakta och det absolut bästa var att du använde "vårat språk".

Jag var bara tvungen att säga det. Du är en förebild för väldigt många! VERKLIGEN JÄTTEBRA!

/ M

Paulina sa...

Tack M, vad kul att du uppskattade föreläsningen. Du gav mig just nu ännu mer kraft.
Ta hand om dig.

Och tack en mamma....jag är med säker på att det blir bra. Vi har ju kärleken <3

Kram

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se