måndag 21 januari 2013

Att få uppleva äkta kärlek

Jag läste mitt senaste inlägg och insåg att jag är lättad över att den perioden var över för många år sedan. Jag har varit kär, haft långa förhållanden och fått mitt sagobröllop.
Jag har mött äkta känslor och män som betytt mycket.
Det är jag glad över, jag är lycklig över att jag aldrig gett upp.

Jag mötte en underbar man när min dotter var 2 1/2 och han blev hennes far, vi fick en dotter till och gifte oss. Att öppna mig för honom var skönt och att samtidigt befriande att få veta att han älskade hela mig.

Våra vägar skildes åt men är än idag bra vänner och han är en fantastisk man och en underbar pappa till mina barn. Jag är tacksam för att jag vågade lita på någon igen, vågade satsa allt och ha ett fint liv tillsammans.
För ca 1 år sedan mötte jag han med stort H. Vi var rätt för varandra och så levde vi. Vi gör det än men på ett lite annat sätt.
Sann kärlek går inte radera och den känslan kan ingen någonsin ta ifrån mig. Att gå på moln samtidigt som det är ett lugn inom en. Att veta.....att det är vi, bara vi som räknas (och barnen då).
Det får ta tid ibland och man får ibland vänta på det goda men när det väl händer kommer det vara livet ut.

Vill inte ha någon annan och den känslan är stark och härlig.
Trodde jag inte för 12 år sedan. Trodde inte jag skulle kunna ha ett långt förhållande igen, inget seriöst, inte med tillit och öppenhet. Och det med barn kändes så långt bort men nu så nära.

Att jag vågade lita på killar berodde nog mycket på mina fina ex, speciellt Martin som jag delade tre år med innan han kom in i mitt liv, min underbara pappa pch mina fina killkompisar. De fick mig att tro.
Att jag skadade mig själv med sex avbröt jag när min ex man kom in i mitt liv för 9 år sedan och nu tänker jag på det som det vore en annan person men självklart lever det kvar. Att jag inte såg mitt värde, såg att det bara skadade mig.

Glad och hoppfull för framtiden, vi tar oss dit tillsammans när stunden är rätt
Kram P

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så glad att du kommit dit , det ger mig hopp. Tack

Anonym sa...

När den rätta dyker upp måste man grabba tag i den och det märks verkligen hur rätt ni är. Du om någon är värd detta. Du kommer göra honom till världens lyckligaste för resten av livet när er resa väl börjar.
Du är en underbar kvinna vän och mamma, så glad för din skull.
Den som väntar på nåt gott gumz Pok love u Jenny

Anonym sa...

Hur länge orkar man vänta?

Paulina sa...

Tack Jenny mfl.
Väntan är svår men jag tror att det kommer och händer när man är redo. Inte vänta på det utan försöka leva så bra som möjligt själv och så en dag kommer det bara.
Kanske låter töntigt och så men tror på de för oss alla❤

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se