söndag 28 juli 2013

Sommarlycka

Att känna solen bränna mot huden, ta ett svalkande dopp, läsa en bok, höra barnens skratt och lek....det är sommar. Denna sommar har varit underbar, trots vissa dagar ifrån kärleken.
Men jag är så lycklig.
Det som är just nu är det bästa nu, känna efter, ta det lugnt för att sedan leva lyckligt framöver.

Man vill aldrig såra någon och ibland vill man bara störta in i allt men då kanske någon såras. Det är en avvänjning. Att våga för att vinna eller bromsa lite.
Jag har länge jobbat för att sätta mig och barnen främst. Mår jag bra mår de bra.
Nu kan jag känna det hela vägen, att vi är viktigast.

Många vänner har kommit och gått längst vägen dessa år. Jag är glad att många visat sina äkta ansikten och vissa visat mer kärlek än vad jag trodde var möjligt.
Jag är lyckligt lottad!

Att kunna säga det efter allt känns underligt men befriande. Jag har kommit till den punkten.

Samtidigt går lyckans brus i hjärtat, att för lite mer än ett år sedan hittat den riktiga kärleken att hittat hem. Våren 2012 såg jag och kände jag det jag trodde bara fanns i filmer. Ett lugn av äkta kärlek.
Fokus har varit lite på varsitt håll just nu pga barn och så men ändå växer bandet mellan oss starkare än någonsin.
Finns mycket att göra på våra håll men kärleken övervinner allt.
Att tilliten finns är så otroligt skönt.
Tillit är så viktigt och svårt att återfå.
Vet idag att jag inte ger människor många chanser, missbrukar de min tillit måste jag för min egen skull rygga och lyssna på andra och min inre känsla.

Jag jobbar vidare med Novahuset och regeringsuppdraget, i höst blir det mycket föreläsningar. Känns spännande med ett nytt jobb år.

Häromdagen fick jag ett otroligt mess av en kontakt, det lyfte mig och gav mig kraft i arbetet. Att ge hopp och göra något viktigt känns underbart. Ibland förstår jag inte att en liten mening eller handling kan betyda så mycket men det känns underbart att höra att man gör skillnad. Och tänker jag efter så vet jag ju att de små sakerna ofta är så viktiga.

Nu badar barnen i poolen, själv blir det och mysa ihop lite idag och bara va. Lite besök av vänner, lite kärleksmess så är söndagen gjord.

Ta hand om er fina därute.
Kram på er

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se