torsdag 6 september 2012

Artikelserie samt nytt projekt får mig att födas på nytt

Mycket har hänt på ett år bara, nya projektet har nu startat. En regeringsuppdrag som Novahuset och 1000 möjligheter har fått äran att fått från Stockholms länsstyrelse. Jag blev oerhört stärkt av detta och fick en ny glimt i hjärtat och i det jag gör. Kände som det som hänt nu fick ännu mer nytta. Jag behöver vända det mörka till ljus för att fortsätta, för att bli helare och komma vidare. Jag föds om och får ny kraft och energi:)
Om vårt projekt läs mer här
Detta projekt innebär att ta fram en samtalsmetod för nätet gällande unga som har sex mot ersättning samt de som skadar sig destruktivt med sex. Vi ska utbilda våra volontärer samt sprida metoden. Jag ser fram emot detta oerhört mycket.

I måndags började SvD med en artikelserie om sex som självskadebeteende, lägger upp de 3 länkarna.
Sex för att döva ångest
Jag tänkte nu duger jag till något (här medverkar jag)

Våldsamt sex för att döva ångest

Efter övergrepp är det inte helt ovanligt att man själv utsätter sig för mer risker, självskadar sig genom sex för att få ur sig ångest. Det är nära till hands då tyvärr, många känner kanske igen sig i "det är det enda jag duger till" eller "det jag kan".
Så var det för mig, ett sätt att få kärlek, att bli sedd.....men blev så fel. Idag har jag lärt mig att det var ett sätt att fly.

Efter många års samtal har jag fått tillbaka mitt värde och jag får stanna upp och faktiskt känna. Att där stanna upp och stå ut i det mörka och inte fly är jobbigt, rent ut sagt förjävligt ibland men jag måste. För jag är värd mer och jag är värd och kämpa för det livet jag vill ha och förtjänar. Likaså ni <3 br="br">
Novahuset håller just nu på med en ny hemsida vilket är jätte roligt. Om ni vill följa Novahusets arbete följ oss på vår fb sida, länk nedan.
Novahusets facebookssida
Tillsammans kan vi göra mycket!
Ta hand om er fina och tro på er själva och glöm aldrig att ni är värdefulla

Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ett stort fel är att samhället under sista årtionderna har över sexualiserats. Unga kvinnor har blivit indoktrinerade att de måste ha sex ofta och med olika partners. Det är helt fel, det behöver de inte. Och de är troligtvis inte mogna för att göra allting på en gång.De unga kvinnorna är grundligt lurade. Männen har det hur bra som helst. / Lisa

Paulina sa...

Absolut det är många gånger så att unga idag känner ett tryck på att experimentera och göra mkt saker. Är det något de vill de och mår bra av det är det en sak men inte när de kränker dem eller deras vilja eller att det sker för tidigt.
Det möter vi hos de unga idag oavsett kön och läggning.

Anonym sa...

Tack för att ni finns! <3

Du gör ett helt ovärderligt arbete och den styrka du visar genom det du gör - det ger många andra hopp och tro att det går! Att det verkligen går att ta sej upp igen, ta sej vidare och stå upp för sej själv. Detta är ett stort, dolt samhällsproblem som vi måste hjälpas åt att lyfta, och du är ju en av dom som verkligen gör något konkret som skapar förändring.. Hur bra som helst!

Kram från Emma

Paulina sa...

Tack Emma det betyder mycket.
Kram

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se