torsdag 30 april 2009

Viktigt för mig

Det är inte alltid lätt att prata om svåra saker, inte heller bli förstådd när dessa saker inträffar. För mig är detta ett sätt att bearbeta det som hänt, att visa människor där ute som varit i samma situation eller känner någon som varit där att det går att komma vidare. Jag skriver även för de som känner mig, så de kanske får mer inblick i mina tankar och känslor kring våldtäkterna och mina val. För att få mer förståelse för det jag inte sagt eller det jag sagt men som inte nått fram.
Att få utlopp för alla känslor och tankar har alltid varit viktigt för mig och säkert för många andra. I många år slöt jag mig, vågade inte berätta eller blev besviken när jag väl öppnade mig. Detta har satt sina spår, men har även gjort mig till den jag är idag. Att släppa min skyddsmask gör mig sårbar och även lite rädd, men för att se mig och tycka om mig krävs att hela jag får finnas.
Det värsta har redan varit, livet har efter flera år fötts på nytt och ler åt mig. Hoppet har kommit tillbaka och minnena gör mindre ont trots att de alltid finns där.
Jag har dagar av mörker men många dagar som inger tro på framtiden, ni kommer få följa mig på min väg. När motgångarna står vid porten och en knuff uppför backen behövs men också när jag lever igen och mitt hopp har borrat in sig djupt i mitt huvud och själ.

Jag hoppas vi ses igen
Kram Paulina

1 kommentar:

tullezz sa...

Du är den starkaste vännen i mitt liv. Du står verkligen för vad du tycker. Du är underbar.
Tack för att du finns. Hoppas jag kan finnas till hands för dig många år i framtiden.
Massor kramar Linda

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se