onsdag 10 november 2010

Ljusterapi


En bild på en av mina gullungar:) Skulle vilja skryta med de andra två tjejerna med men har valt att inte göra det av olika anledningar. Nån gång kanske. De är ändå de bästa jag har och jag är en stolt mamma.

Nu har snön kommit, rätt mycket med. Förra veckan var det mörkt, riktigt november väder. Mörkt, ruggigt och jag kände för att fly landet till varmare klimat. Dagen efter blev det blå himmel, en härlig höstdag....slog över i humöret.
Jag påverkas så otroligt mycket av väder, värme och ljus.
Så just nu känns det bra att snön kom och lyste upp det mörka. Känner att jag blir lite piggare och gladare, känns bra med den kraften.

Idag har det varit utbildning om unga sex och internet. Det är oerhört intressanta föreläsningar och diskussioner. Det som hänt mig hänger såklart över mig men det har aldrig påverkat mig i mina samtal med utsatta. Det tänkte jag på idag och kände en styrka inom mig. Att kunna hålla det på en proffessionell nivå, att sära på detta.
Även om jag håller det inom mig, det som hänt mig är det klart det påverkar mig. Men jag väljer att se det positiva, att det som hänt gjort mig till den jag är.
Tro inte att jag är tacksam för det som hänt mig men jag är tacksam för att jag kunnat vända det och använda det i mitt arbete på ett bra sätt. Att inte vara fördomsfull, att ha en förståelse, samt känna igen denna maktlöshet.
Men jag vet att det går att bryta sig ur greppet, att få ett bra liv igen. Vi alla har det inom oss, vi behöver bara någon som tror det åt oss när vi inte gör det själva.
För vi alla är värdefulla och viktiga!


Kram P

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se