måndag 20 september 2010

Nytt möte med mörkret...


Det var länge sedan vi sågs nu, både i verkligheten och i drömmar.....
Igår möttes vi åter
Du såg på mig med dina mörka ögon
de borrade sig igenom mina ådror
Jag blev kall, jag rös
Det var en kall il, en rysning som fick mig att minnas
Minnas känslor, utsattheten, rädslan
Blicken sa så mycket mer än allt annat
Jag önskar blicken kunde förintas i mitt minne
Jag önskar skräcken inte längre var så bunden till mig....
Men likt en skugga förföljer den mig

Jag vaknade av känslan att vi åter möttes, jag tror några av er förstår känslan. Känslan av att åren inte gått, känslan som om gårdagen var här igen. Jag vaknade men kände ändå kalla kårar. Jag lyckades smula ner varje detalj i drömmen, lyckades förinta den även denna gång.
Kvar var känslan....av vanmakt, maktlöshet och att vara i någons grepp.
Det glädjer mig dock att dagen ändå blev bra, med nya verktyg och syn lyckas jag idag åter ställa mig upp. Jag klarar det och jag är starkare än du.

Det tar tid och måste få göra så. Jag antar att jag alltid på något sätt kommer förföljas av det mörka men det tar aldrig greppet om mig helt igen. Vägrar låta mig dras till botten av brunnen, vägrar ge upp.
Jag har kommit långt och längre kan jag komma. En styrka är att visa sig svag, en styrka är att tillåta dessa minnen få finnas och kännas. En styrka är även att vända det mörka....att kämpa vidare.
Ibland måste man vara svag och om jag förr mådde dåligt varje dag har jag idag nått nästan ända fram. Det möter mig ibland men idag kan jag hantera det. Det drar mig inte ner, det sätter mig inte fast. Kedjorna är idag uppbrutna och jag är den som styr.....
Även om ögonen och känslan kan göra mig stel när den flyter upp till ytan.

Vi möttes i natt, jag påverkades, jag mindes, jag led.....men vet du vad? Jag kämpar vidare, för jag är värdefull och stark. Jag vägrar att åter ge dig makten, jag vägrar ge dig kontroll över mitt liv, jag vill leva och det tänker jag göra.

Det är även alla ni därute, trots de spöken och skuggor ni dras med. Ge aldrig upp! Ni och er liv är värda att kämpa för.

TIPS: P1, Tendens, har nu tema om att skada sig med sex. Mån-ons. Jag intervjuas i morgon om min historia. Länk kommer för er som inte hittar det.

Kram P

Inga kommentarer:

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se